حكم تنفيذ رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای

یزدفردا :متن حكم تنفيذ اولين دوره‌ی رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای توسط امام خمينی(ره) 17/7/1360

بسم الله الرحمن الرحيم

"ما ننسخ من آيه او ننسهانات بخير منها او مثلها”
گرچه دست جنايت‌كاران و منافقان، رئيس‌جمهور متعهد و مؤمنی را از ملت مجاهد ايران گرفت و يكی از خدمت‌گزاران صديق را به شهادت رساند و ملت عزيز را از خدمت او، و او را از خدمت به ملت محروم كرد و گمان كرد كه با ترور اشخاص، ملت بپاخاسته از تصميم خود عقب می‌نشيند و در خدمت به اسلام بزرگ سستی می‌ورزد و در نتيجه راه برای قدرت‌های چپاول‌گر باز می‌شود، ولی شركت بی‌سابقه مردم كشور، اميد بدخواهان را مبدل به يأس و طمع آزمندان را برای هميشه بريد.

آمريكا و تروريست‌های وابسته و پيوسته به آن با تبليغات خود، ملت شريف ايران و ارتش وفادار به اسلام را از هدف بزرگ اسلامی‌شان منحرف معرفی می‌نمايند، و وسايل ارتباط‌جمعی غرب، خصوصاً امريكا و صهيونيزم برای جهان‌خواران و مزدوران‌شان كاخ‌های سفيد خيالی ساخته تا با شكست ايران در انتخابات، به سوی ايران مهد شيرزنان و شيرمردان، هجوم آورده و با محو اسلام، حكومت سلطنتی يا جمهوری دمكراتيك خلق برقرار و كشور را تا ابد مورد چپاول قدرت‌مندان خصوصاً آمريكا قرار دهند. ولی شركت عمومی ملت شجاع و متعهد در انتخابات و پيروزی‌های پی‌درپی قوای مسلح در جنوب و غرب و حضور مداوم ملت در سرتاسر كشور از طرفی، و از طرف ديگر سركوبی اشرار وطن‌فروش در داخل و پشت جبهه و به انزوا كشيدن ملی‌گرايان پيوسته به آمريكا، كاخ‌های تخيلی آنان را فروريخت.

خداوند متعال بر ما منت نهاد كه افكار عمومی را برای انتخاب رئيس‌جمهوری متعهد و مبارز، در خط مستقيم اسلام و عالم به دين و سياست هدايت فرمود كه اميد است با حُسن تدبير و كمك قوای سه گانه و پشتيبانی ملت بزرگ، مشكلات يكی پس از ديگری رفع و احكام مقدس اسلام به طور دلخواه در سطح كشور اجرا گردد.

اين‌جانب به پيروی از ملت عظيم‌الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفكر و دانشمند محترم، جناب حجت‌الاسلام آقای سيدعلی خامنه‌ای -ايده الله تعالی- رأی ملت را تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهوری اسلامی ايران منصوب نمودم. و رأی ملت مسلمان متعهد و تنفيذ آن محدود است به اين‌كه ايشان به همان نحو كه تا كنون خدمت‌گزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به‌حكم قرآن كريم "اشدا علی الكفار رحما بينهم" بوده‌اند، از اين پس نيز به همان تعهد باقی باشند و از طريق مستقيم انسانيت و اسلام انحراف ننمايند، كه ان‌شاءالله نمی‌نمايند. و در اين موقع خطير كه بدخواهان خارج و داخل و بلندگوهای ابرقدرتها خصوصاً آمريكای جنايت‌كار با هر وسيله می‌خواهند ملت و دولت و مجلس و دادگاه‌های ايران را متهم كنند و به گمان فاسد خود تزلزلی در اركان جمهوری اسلامی ايجاد نمايند، لازم است رئيس‌جمهور با كمك همه‌ی ارگان‌های جمهوری اسلامی و با تشريك مساعی يكديگر جريانات امور را به طوری هماهنگ و موافق اسلام كنند كه بهانه را از دست بدخواهان بگيرند؛ گرچه بسياری از آنان با احكام اسلام و حدود و تعزيرات آن موافقت ندارند.

آقای رئيس‌جمهور و ساير دست‌اندركاران و دولت‌مردان در جمهوری اسلامی بايد بدانند كه ملت شريف ايران بر همه‌ی آنان محبت و منت دارند، چراكه اين ملت فداكار است كه در اول انقلاب با نثار خون جوانان خود و زحمات طاقت‌فرسا پيروزی را به‌دست آورد و همه را از زندان‌ها و تبعيدها و انزواها و اختناق‌ها نجات داد و حكومت را از ستمگران باز ستاند و به آنان تحويل داد. و همين ملت است كه از اول پيروزی تاكنون در صحنه بوده و از كشور و ارتش و سپاه و ساير قوای مسلح و دولت و مجلس و شورای عالی قضايی و دادگاه‌ها پشتيبانی نموده، و با كمك و همت همين ملت، دشمنان داخل و خارج را سركوب و حزب‌الله را به جای احزاب و گروه‌های شيطان نشاند. و هم اينانند كه با شوق و شعف به آقای رئيس‌جمهور بيش از شانزده ميليون رأی دادند و بر كرسی رياست جمهوری نشاندند؛ و هم اينانند كه به‌خواست خداوند تعالی قادرند كشور را حفظ و از شر شياطين نجات دهند؛ و اينانند كه بر همه‌ی ماها و شماها حق دارند و همه می‌بايست دين خود را به آنان ادا كنيم و در خدمت ملت خصوصاً مستضعفين كه سنگينی اين جمهوری به‌دوش آنان بوده و بدون كوچك‌ترين توقعی در خدمت اسلامند، با جان و دل كوشا باشيم. و مادام كه همه‌ی ما و شما در خدمت مردم هستيم، آسيبی به جمهوری اسلامی وارد نمی شود و ملت بزرگ و بيدار و در صحنه جواب همه‌ی ياوه‌سرايان و زورگويان را می‌دهد. از خداوند متعال پيروزی اسلام و مسلمين را خواستارم. والسلام علی عباد الله الصالحين.
روح الله الموسوی الخمينی



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا